Summa sidvisningar

fredag 16 mars 2012

Jo logo

Nike är otroligt märkeskänslig. Hon kan koppla en logotype till rätt produkt efter första bekantskapen. Som Mc Donalds till exempel. Tills för inte så länge sedan var det de enda hamburgarna hon kunde förlika sig med. Max och Sibylla var bara dåliga kopior, tyckte fröken.
I ett Första maj tåg avvek hon ju till Donken på Storgatan. Det gick inte att tala reson med den envetna flickan - cheesburgare punkt nu bara.
På våra semestrar spottar hon Gyllene måsens karaktäristiska M snabbare än någon annan i bilen. "Mmmm" hör man från baksätet och så börjar hon flaxa ivrigt i hopp om en saftig meny.
Varje morgon går hon igenom tidningen för att leta efter något hon kan "tjata" om. Det kan vara allt från att hon vill åka båt (van englandsresenär som hon är) till att hon är sugen på coca cola.
Loggan till vårt äventyrsbad kan hon också och den pekar hon på så fort det finns en annons i bladet.
Går inte att missa den piken.
Vi brukar alltid bo på Scandic när vi är ute och far och när det brann i huset i nyår evakuerades vi till just ett sådant hotell. Underbart tyckte alla inblandade - om man bortser från anledningen till det ofrivilliga nyårsfirandet på ett hotellrum.
Och jäntan fick mersmak på ljuva livet med poolbad och brakfrukost. Tur då att man från lillebrorsans fönster hemma i huset kan se hotellet och den lockande loggan, menar Nike. Så hon hämtar valfri förälder i parti och minut, tar med oss in i brorsans rum, pekar mot Scandic Nord och gör klart att dit vill hon. Nu.